Ett av stadsnätens viktiga konkurrensmedel är att erbjuda ett stort och attraktivt tjänsteutbud. Tjänsteguiden erbjuder en av landets mest populära tjänstebutiker med ett stort antal leverantörer anslutna. Dessutom är det en butik som sköts och uppdateras av leverantörerna med tjänster, kampanjer och information. Tjänsteguiden hanterar hela beställningsflödet och kan även genomföra direktaktivering av tjänster som kunder beställer.
Tjänsteguiden
Tjänstekanonen
150 tjänsteleverantörer loggar in på Stadsnätsportalen, lägger upp sin tjänsteportfölj och skjuter sedan ut dem till stadsnätswebbarnas tjänsteguider, där dom godkänns
Lätt att jämföra
Kunderna kan lätt visa, välja och jämföra tjänster och alla tjänstebeskrivningar innehåller standardiserad och jämförbar information
BankID
Tjänsteguiden stöder BankID-identifiering vid beställningar som säkerställer att tjänsteleverantör kan enkelt och snabbt se vilken juridisk person som beställt tjänsten
Kampanjer
Tjänsteleverantörerna kan aktivera kampanjer knutna till tjänsterna med en rad olika värden som kan påverkas per kampanj.
Orderhantering
Tjänsteguiden är en helhetslösning för kunden där hela tjänsteutbudet visas och tjänster kan läggas i en varukorg och beställas, Tjänsteguiden tar hand om hela processen
Direktaktivering
Tjänsteguiden kan via en API-server i stadsnätet kommunicera direkt med provisioneringssystemet och aktivera kundens tjänst direkt vid beställning
Tjänsteguidens inställningar
Stadsnätet har möjlighet att styra många av Tjänsteguidens inställningar. Hela förstasidan kan profileras och redigeras av stadsnätet för att den ska följa den grafiska profilen.